رتبه بندی شرکت

رتبه شرکت و اخذ رتبه و گرید در رشته های پیمانکاری و مشاور و انفورماتیک

رتبه بندی شرکت

رتبه شرکت و اخذ رتبه و گرید در رشته های پیمانکاری و مشاور و انفورماتیک

  • ۰
  • ۰

اخذ رتبه EPC

اخذ رتبه EPC

سیستم رتبه­ بندی شرکت­ها، مقیاسی است که با اتکا به اصول و استانداردهای معین، صلاحیت شرکت­ها را تایید یا رد می­کند. شرکت­ها برای ورود به مزایدات و مناقصات دولتی یا عقد قرارداد با موسسات دولتی ملزم به ارائه گواهی تایید صلاحیت و رتبه بندی هستند. شرکت­های EPC نیز مشمول این قانون هستند.

Engineering-Construction-Procurment  یا EPC به معنای مهندسی، تامین و ساخت است. شرکت­های EPC نیز شرکت­هایی هستند که تمام مراحل یک پروژه از طراحی، تامین تجهیزات و متریال تا ساخت و راه­اندازی را بر عهده می­گیرند.

اجرای پروژه­ها به روش EPC یا طرح و ساخت، مزیت­های متعددی به همراه دارد مانند تسریع اجرا، تضمین پرداخت هزینه اجرا، تکمیل پروژه در زمان مقرر و… به همین دلیل تعداد پروژه­هایی که به روش طرح و ساخت انجام می­شوند و به تبعیت از آن تعداد شرکت­های EPC رو به افزایش هستند.

ظهور شرکت­های EPC باعث شد تا معاونت برنامه ­ریزی و نظارت راهبردی تصمیم به اخذ رتبه EPC  بگیرد تا کارفرمایان پرروژه ­های صنعتی از سطح توان کمی و کیفی شرکت­های متعدد EPC آگاه شوند.

شرکت­های EPC واجد شرایط می­توانند جهت اخذ گرید به سازمان مدیریت صنعتی مراجعه کنند.

اخذ رتبه EPC طرح و ساخت در رشته ­ساختمان، اخذ رتبه EPC طرح و ساخت راه، اخذ رتبه EPC طرح و ساخت آب، اخذ رتبه EPC طرح و ساخت کشاورزی، اخذ رتبه EPC طرح و ساخت آموزشی- ورزشی- بهداشتی، اخذ رتبه EPC طرح و ساخت مسکونی-  تجاری-  اداری،  اخذ رتبه EPC طرح و ساخت معماری داخلی، اخذ رتبه EPC طرح و ساخت مقاوم­ سازی، نوسازی بافت­های فرسوده و آثار تاریخی فرهنگی انجام می­گیرد.

مدت اعتبار رتبه­ بندی EPC، چهار سال است.

مزایای اخذ رتبه EPC

  • شرکت­های EPC که موفق به دریافت گرید طرح و ساخت از سازمان مدیریت صنعتی شده­اند در اولویت دریافت تسهیلات ارزی و ریالی جهت اجرای پروژه­های صنعتی و معدنی هستند.
  • پرداخت تسهیلات به شرکت­های داری رتبه منجر به رشد بخش خصوصی می­شود.
  • اخذ رتبه EPC زمینه­ ساز توانمندی ساخت و ابداع در کشور می­شود.

 

  • ۹۷/۰۳/۰۸
  • محسن اصغری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی